Tvůrce webu je i pro tebe! Postav třeba web. Bez grafika. Bez kodéra. Hned.
wz

Pravidla
aneb vše musí mít nějaký řád

Kocourkovská pravidla se týkají již čtyřech oblastí (hry, počítání výsledků, titulu, individuálních cen), proto bylo pro transparentnost a regulérnost nutné jejich sepsání. Zde je potřeba zdůraznit, že základ pravidel vychází z běžných pravidel fotbalu/sálovky. Všichni z nás máme ke sportu hodně blízko, tak většina pravidel vychází z „běžného sportovního cítění” a vo tom to je...

Rozměry tělodvičny na OP: 11,78 x 19,45 m.


Obecná pravidla

  1. Hlasovat se může při minimálně poloviční účasti všech členů.
  2. Přijatá rozhodnutí jsou platná až od další sezóny.

Pravidla pro hru

  1. Dotyk balonu na zadní (kratší) stěnu, boční síť branky nebo žíněnku - kope se roh nebo výkop od branky dle posledního dotyku.
  2. Dotyk balonu nad obložení bočních (delších) stěn nebo horní ochranné sítě se kope out z místa přestupku.
  3. Při jasném míči do branky, kterému je ve cestě do sítě zabráněno v rozporu s pravidly (na kterém se shodne většina aktéru!) - jde o technickou branku (bez kopání penalty).
  4. Pokud dojde k jednoznačnému faul, který zabrání skórování bez možnosti zabráněním dalším členem týmu, kope se penalta do prázdné branky přes celé hřiště. Podmínkou je opět, aby se na přestupku shodla většina aktérů!
  5. 5.6.2011 Odhlasováno, že přes celé hřiště gól platí.
  6. Odrazem o stěnu gól neplatí. Vlastní gól o stěnu však platí.
  7. Míč musí při rozehrávání autu, rohu, přerušení hry jednoznačně stát (zastaven nohou nebo postaven ručně:-)).
  8. Při rozehrávání rohu musí být míč jednoznačně na průsečíku čar hřiště (jinak rozhoduje většina hlasů na hřišti - o situaci - /+-30 cm/). Gól z rohu platí, i když se po rozehrání samotného rohu, se ho žádný z hráčů nedotkne.
  9. Při rozehrání autu je situace benevoletnější, postačí zastavení míče co nejblíže základní čáry.
  10. Střídání: Zastavit hru pro střídání je možné jen pokud má střídající mužstvo míč pod kontrolou. Pokud ne, tak střídání je bez přerušní hry na riziko střídající strany.
  11. Míč u střídačky: U dveří střídačky míč náleží hráči, který je u něj první. Hráči na střídačce do míče nekopou, nemění jeho směr, v rámci možností jen ztlumí a nechají prvnímu přibíhajícímu hráči.
  12. Při kopu penalty do prázdné brány rozehrává míč ve všech případech potrestaný tým, tzn. pokud gól padne i pokud ne. Padne-li tyč – rozestavíme se jak na úvod hry a potrestané mužstvo rozehraje (bez nějakého protahování), protože bylo znevýhodněno penaltou (která je většinou stejně proměněná).
  13. Pozdní příchod: kvůli opakovaným opožděním stejných hráčů, které narušuje plynulost hry - 50-ti korunovou pokutu, která se použije k zaplacení tělocvičny (sníží se celková částka a podělí celkovým počtem hráčů!). Pokuta se bude platit pokud někdo příjde po úvodním výkopu. Opozdilec se pokutě může vyhnout pokud do 18:45 napíše SMS (nebo zavolá) někomu (kdo bude na fotbale), SMS posílat raději na více členů. Tím pádem mu necháme klíč u barmana, kde si ho může vyzvednout.
  14. Úmyslné hraní rukou v bráně - je zájem tyto jednoznačné - úmyslné ruky maximálně eliminovat, tzn. ruka při chytání EVIDENTĚ ÚMYSLNÁ (bez ohledu na následující vzniklou herní situaci!) znamená penaltu.
    Jiné ruky (i při chytání!) podléhají vždy individuálnímu posouzení situace a domluvě hráčů!

Pravidla pro započítávaní výsledku

  1. Pokud se sejdou alespoň dva hráči ze základního kádru (jmenovitě – viz sestava pro určitou část sezóny), tak se doplní hráčem z jiného týmu (pokud budou mít vůbec nějakého navíc:-)) - výsledek se započítá do stavu zápasů.
  2. Jestli se dostaví pouze jeden hráč nebo nikdo ze základní sestavy, i když se bude hrát, tak kontumace 10:0 (prvence proti nedostavení na zápas). Ovšem toto je až poslední krok, primárně je nutné řešit přeložení termínu/nahrazení zápasu, tak aby bylo podpořeno započtení výsledku. Dohodnutý termín musí být stanoven nejpozději do dalšího řádné utkání.
  3. Počty hráčů v mužstvech: rozdíl v počtu nesmí být vyšší než dva, přitom počet v mužstvu musí být alespoň 4. Vypomáhajícího hráče určuje mužstvo, které hráče půjčuje. Doporučení je, aby se hráči pro půjčování střídali, ale nejedná se o oficiální pravidlo! (Původní: Pokud se v jednom z mužstev sejde více hráčů o 2 a více, tak je vždy nutné počty v mužstvech dorovnat, s přihlédnutím k bodu č.1.)
  4. Pokud se na utkání sejdou 3 a 2 hráči z jednotlivých týmů, tak kontumačně prohraje tým s 2 hráči. Když se sežene cizí hráč, tak se souhlasem druhého týmu je možné utkání započítat.
  5. Pokud se nás sejde na sálovce 9 a více, tak přednostně by měl být zájem sestavit týmy, tak aby se výsledek do počtu zápasů započítával. Ale pokud se bude hrát v trojicích, tak se výsledek zapisovat nebude!
  6. Při remíze nepřibude žádnému mužstvu bod do stavu zápasů.
  7. Utkání se hraje 60 minut, pokud se před zápasem nedohodne jinak.
  8. Půjčovaný hráč do jiného týmu (než byl nalosován) při vyhraném utkání získá +2 body do statistiky rozdílu proher a výher. Při prohře zůstává standardní odpočet -1.

Pravidla pro titul

  1. Pro zápis na pohár mistrů je podmínkou, aby hráč odehrál alespoň 10 zápasů v soutěžním období.
  2. Nenalosovaný hráč do základní sestavy, který odehraje alespoň 10 zapasů v sezóně, získá podíl na titulu, pokud víc odehraných utkání je za mužstvo, které vyhraje trofej. A současně nemá zápornou bilanci utkání.
  3. Na konci sezóny při remíze na počet zápasů o vítězi rozhodne speciální utkání. S ohledem na termíny akce se bude muste odehrát někdy v týdnu (dle domluvy). Před zápasem se stanový termín, délka hraní, jak by bylo postupováno při remíze (nadstavení, penalty), popřípadě zajištění i nestraného rozhodčího.
  4. Mistrovský dres je možné nosit jen v mistrovské sezóně - jinak pokuta - lahev Kocourků! Vyjímkou je nošení dresu před koncem rozhodnuté sezóny.

Pravidla pro individuální ocenění

  1. Ironman - ocenění zíkská hráč (hráči), který odehraje nejvíce utkání. Dílčí výsledky se budou zaznamenávat pro jaro i podzim, ale oficiální vítěz trofeje bude vyhlašován vždy za kalendářní rok na silvestrovské akci Kocourků.
  2. Citron sezóny - hráč s nejhorším rozdílem prohraných a vyhraných zápasů, cena je vázana na sezónu, ne kalendářní rok! Při více hráčí se stejným rozdílem - titul získá - hráč s méně odehranými zápasy. Při shodnosti i tohoto kreitéria přihlédne se k věku - mladší je citrón.
  3. Jednička sezóny - hráč s nejlepším rozdílem prohraných a výhraných zápasů, cena je vázana na sezónu, ne kalendářní rok! Při stejném počtu rozhoduje více odehraných zápasů. Při shodnosti i tohoto kritéria rozhoduje věk - starší vyhrává.
  4. Pokud se výsledek utkání nezapočítává do statistiky, tak každopádně má vliv na statistiku - Jedničky, Citrona i Ironmana.
  5. Po odehrání rozhodujícího utkání sezóny je statistika - Jedničky, Citrona ukončena.
  6. KDH (kurevsky dobrý hráč) - volen přímo borci na akci.
    Volí se otevřenou volbou. Volit může hráč, který má minimálně 10 účastí v sezóně.

Akce Kocourků
podzimní

Kde Kolik/kdy
akce
Chata? Pátek, 22.11. 2024
Dnů do akce 188

Konce sezóny

Co Kolik/kdy
Počítadlo nedělí do konce sezóny
Neděle do konce sezóny z 30 26
Poslední utkání sezóny 17.11. 2024

Jednička sezóny

Jednička sezóny
Hráč Výhry
Radek 6

Citrón sezóny

Citrón sezóny
Hráč Prohry
Jume - 6

Týdny bez přerušení

Počítadlo týdnů
Hrajeme od Týden
1. 1. 2023 -72
Nejdelší série trvala 742 týdnů;
od 8.1.2006 do 15.3.2020

Putování poháru

Putování poháru
S pohárem se mazlí
Dodoš

Statistika návštěvnosti
od 29.5.2005

Untitled Document