Pravidla
aneb vše musí mít nějaký řád
Kocourkovská pravidla se týkají již čtyřech oblastí (hry, počítání výsledků, titulu, individuálních cen), proto bylo pro transparentnost a regulérnost nutné jejich sepsání. Zde je potřeba zdůraznit, že základ pravidel vychází z běžných pravidel fotbalu/sálovky. Všichni z nás máme ke sportu hodně blízko, tak většina pravidel vychází z „běžného sportovního cítění” a vo tom to je...
Rozměry tělodvičny na OP: 11,78 x 19,45 m.
Obecná pravidla
-
Hlasovat se může při minimálně poloviční účasti všech členů.
-
Přijatá rozhodnutí jsou platná až od další sezóny.
Pravidla pro hru
-
Dotyk balonu na zadní (kratší) stěnu, boční síť branky nebo žíněnku - kope se roh nebo výkop od branky dle posledního dotyku.
- Dotyk balonu nad obložení bočních (delších) stěn nebo horní ochranné sítě se kope out z místa přestupku.
-
Při jasném míči do branky, kterému je ve cestě do sítě zabráněno v rozporu s pravidly (na kterém se shodne většina aktéru!) - jde o technickou branku (bez kopání penalty).
-
Pokud dojde k jednoznačnému faul, který zabrání skórování bez možnosti zabráněním dalším členem týmu, kope se penalta do prázdné branky přes celé hřiště. Podmínkou je opět, aby se na přestupku shodla většina aktérů!
-
5.6.2011 Odhlasováno, že přes celé hřiště gól platí.
-
Odrazem o stěnu gól neplatí. Vlastní gól o stěnu však platí.
- Míč musí při rozehrávání autu, rohu, přerušení hry jednoznačně stát (zastaven nohou nebo postaven ručně:-)).
- Při rozehrávání rohu musí být míč jednoznačně na průsečíku čar hřiště (jinak rozhoduje většina hlasů na hřišti - o situaci - /+-30 cm/). Gól z rohu platí, i když se po rozehrání samotného rohu, se ho žádný z hráčů nedotkne.
- Při rozehrání autu je situace benevoletnější, postačí zastavení míče co nejblíže základní čáry.
- Střídání: Zastavit hru pro střídání je možné jen pokud má střídající mužstvo míč pod kontrolou. Pokud ne, tak střídání je bez přerušní hry na riziko střídající strany.
- Míč u střídačky: U dveří střídačky míč náleží hráči, který je u něj první. Hráči na střídačce do míče nekopou, nemění jeho směr, v rámci možností jen ztlumí a nechají prvnímu přibíhajícímu hráči.
- Při kopu penalty do prázdné brány rozehrává míč ve všech případech potrestaný tým, tzn. pokud gól padne i pokud ne. Padne-li tyč – rozestavíme se jak na úvod hry a potrestané mužstvo rozehraje (bez nějakého protahování), protože bylo znevýhodněno penaltou (která je většinou stejně proměněná).
- Pozdní příchod: kvůli opakovaným opožděním stejných hráčů, které narušuje plynulost hry - 50-ti korunovou pokutu, která se použije k zaplacení tělocvičny (sníží se celková částka a podělí celkovým počtem hráčů!). Pokuta se bude platit pokud někdo příjde po úvodním výkopu. Opozdilec se pokutě může vyhnout pokud do 18:45 napíše SMS (nebo zavolá) někomu (kdo bude na fotbale), SMS posílat raději na více členů. Tím pádem mu necháme klíč u barmana, kde si ho může vyzvednout.
- Úmyslné hraní rukou v bráně - je zájem tyto jednoznačné - úmyslné ruky maximálně eliminovat, tzn. ruka při chytání EVIDENTĚ ÚMYSLNÁ (bez ohledu na následující vzniklou herní situaci!) znamená penaltu.
Jiné ruky (i při chytání!) podléhají vždy individuálnímu posouzení situace a domluvě hráčů!
Pravidla pro započítávaní výsledku
-
Pokud se sejdou alespoň dva hráči ze základního kádru (jmenovitě – viz sestava pro určitou část sezóny), tak se doplní hráčem z jiného týmu (pokud budou mít vůbec nějakého navíc:-)) - výsledek se započítá do stavu zápasů.
- Jestli se dostaví pouze jeden hráč nebo nikdo ze základní sestavy, i když se bude hrát, tak kontumace 10:0 (prvence proti nedostavení na zápas). Ovšem toto je až poslední krok, primárně je nutné řešit přeložení termínu/nahrazení zápasu, tak aby bylo podpořeno započtení výsledku. Dohodnutý termín musí být stanoven nejpozději do dalšího řádné utkání.
-
Počty hráčů v mužstvech: rozdíl v počtu nesmí být vyšší než dva, přitom počet v mužstvu musí být alespoň 4.
Vypomáhajícího hráče určuje mužstvo, které hráče půjčuje. Doporučení je, aby se hráči pro půjčování střídali, ale nejedná se o oficiální pravidlo!
(Původní: Pokud se v jednom z mužstev sejde více hráčů o 2 a více, tak je vždy nutné počty v mužstvech dorovnat, s přihlédnutím k bodu č.1.)
- Pokud se na utkání sejdou 3 a 2 hráči z jednotlivých týmů, tak kontumačně prohraje tým s 2 hráči. Když se sežene cizí hráč, tak se souhlasem druhého týmu je možné utkání započítat.
-
Pokud se nás sejde na sálovce 9 a více, tak přednostně by měl být zájem sestavit týmy, tak aby se výsledek do počtu zápasů započítával. Ale pokud se bude hrát v trojicích, tak se výsledek zapisovat nebude!
-
Při remíze nepřibude žádnému mužstvu bod do stavu zápasů.
- Utkání se hraje 60 minut, pokud se před zápasem nedohodne jinak.
-
Půjčovaný hráč do jiného týmu (než byl nalosován) při vyhraném utkání získá +2 body do statistiky rozdílu proher a výher. Při prohře zůstává standardní odpočet -1.
Pravidla pro titul
- Pro zápis na pohár mistrů je podmínkou, aby hráč odehrál alespoň 10 zápasů v soutěžním období.
- Nenalosovaný hráč do základní sestavy, který odehraje alespoň 10 zapasů v sezóně, získá podíl na titulu, pokud víc odehraných utkání je za mužstvo, které vyhraje trofej. A současně nemá zápornou bilanci utkání.
- Na konci sezóny při remíze na počet zápasů o vítězi rozhodne speciální utkání. S ohledem na termíny akce se bude muste odehrát někdy v týdnu (dle domluvy). Před zápasem se stanový termín, délka hraní, jak by bylo postupováno při remíze (nadstavení, penalty), popřípadě zajištění i nestraného rozhodčího.
- Mistrovský dres je možné nosit jen v mistrovské sezóně - jinak pokuta - lahev Kocourků! Vyjímkou je nošení dresu před koncem rozhodnuté sezóny.
Pravidla pro individuální ocenění
- Ironman - ocenění zíkská hráč (hráči), který odehraje nejvíce utkání. Dílčí výsledky se budou zaznamenávat pro jaro i podzim, ale oficiální vítěz trofeje bude vyhlašován vždy za kalendářní rok na silvestrovské akci Kocourků.
- Citron sezóny - hráč s nejhorším rozdílem prohraných a vyhraných zápasů, cena je vázana na sezónu, ne kalendářní rok! Při více hráčí se stejným rozdílem - titul získá - hráč s méně odehranými zápasy. Při shodnosti i tohoto kreitéria přihlédne se k věku - mladší je citrón.
- Jednička sezóny - hráč s nejlepším rozdílem prohraných a výhraných zápasů, cena je vázana na sezónu, ne kalendářní rok! Při stejném počtu rozhoduje více odehraných zápasů. Při shodnosti i tohoto kritéria rozhoduje věk - starší vyhrává.
- Pokud se výsledek utkání nezapočítává do statistiky, tak každopádně má vliv na statistiku - Jedničky, Citrona i Ironmana.
- Po odehrání rozhodujícího utkání sezóny je statistika - Jedničky, Citrona ukončena.
- KDH (kurevsky dobrý hráč) - volen přímo borci na akci.
Volí se otevřenou volbou. Volit může hráč, který má minimálně 10 účastí v sezóně.